Traim in era digitala, unde volumul total de informatii online se dubleaza anual. Asadar, este esential sa fim la curent cu tendintele tehnologice recente si sa tinem pasul cu tot ce este nou in domeniu.

Industria marketingului nu se schimba fundamental, doar ca anumite actiuni va pot ajuta sa evoluati, acestea sunt tendintele care va pot aduce succes in anul 2019:

Video

Daca anul 2018 a inregistrat deja o crestere considerabila a continutului video, se estimeaza ca in anul 2019 continutul de tip video va continua sa creasca, depasind astfel toate celelalte tipuri de continut.

Videoclipurile incep sa predomine lent dar sigur si retelele sociale, acestea devenind o forma majora de producere de continut, iar toate semnele arata ca aceasta tendinta va creste considerabil in urmatorul an. Indiferent daca continutul video este transmis prin live streaming sau nu, utilizatorii sunt mult mai captivati de materialele video decat de celelalte forme de continut gasit pe retelele de socializare.

Aplicatiile precum Periscope sau Facebook Live faciliteaza comunicarea dintre companii si consumatori, capacitatea de a crea continut unic si atragator fiind limitata doar de imaginatie.

Scopul devine elementul central al marketingului unui business

In anul 2019 o noua tendinta influenteaza viitorul marketingului, si anume “scopul”. Profesionistii domeniului afirma ca s-au conformat cererii consumatorilor si s-au concentrat mai mult asupra marketingul bazat pe scopuri.

Statisticile dezvaluie faptul ca 79% dintre consumatori prefera sa achizitioneze produse de la o firma care opereaza cu scop social.

In timp ce marketingul traditional pune accentul pe  promovarea produselor si serviciilor, marketingul bazat pe scop este contextual.

Un bun exemplu de marketing bazat pe scop este cel al marcii Cotopaxi care se aliniaza cu proprii consumatori, sprijinind probleme sociale precum asistenta medicala si ecologia. Cotopaxi utilizeaza platforma lor pentru a vorbi despre imbunatatirea statutului social si educatiei angajatilor lor si a partenerilor din lantul lor de aprovizionare. Aceasta companie se alatura clientiilor ecologici, concentrandu-se pe imbunatatirea lumii si a mediului, nu doar prin acumularea mai multor vanzari ale produselor ecologice, dar si prin folosirea lanei de lama, facand astfel eforturi pentru salvarea fermierilor din Peru.

O astfel de companie este capabila sa ofere experiente autentice clientilor, lucru care este foarte dorit de consumatori. Ca urmare, folosind marketingul bazat pe scop, ci nu cel bazat pe produs, au inregistrat vanzari in valoare de 900.000 de dolari cu un singur model de pulover. Succesul fiind repetat cateva luni mai tarziu, cu un rucsac.

Analiza datelor

Dupa cum afirmam si in introducerea articolului, volumul informatiilor disponibile online se dubleaza anual. Dupa cum singuri puteti deduce, exista o cerere tot mai mare de profesionisti care se ocupa de analiza tuturor acestor date si le transforma in “avantaje inteligente” pentru companiile care ii angajaza. Principala ocupatie a acestor profesionisti este aceea de a identifica oportunitati si noi modele de afaceri potrivite industriei lor, astfel incat profitul firmei sa fie maximizat.

Exista diverse programe care usureaza aceasta munca de analiza, cum ar fi QlikSense sau SPSS al celor de la IBM. Tinand cont de cresterea continua a numarului de utilizatori online si a cantitatii de informatie produsa, este deja previzibil faptul ca in 2019 va existe o mare cerere in randul acestor profesionisti sau a firmelor care livreaza acest tip de servicii.

Marketingul continutului

Continutul generat de materialele precum articolele si recenziile sunt in continuare cel mai bun mod prin care o afacere poate obtine o clasare buna pe motoarele de cautare.

In cadrul fiecarei companii trebuie sa existe o strategie ce are ca scop producere de continut unic, deoarece pe langa o mai buna pozitionare in clasamentul motoarelor de cautare, acesta contribuie si la cresterea gradului de credibilitate al companiei, lucruri care vor creste vanzarile.

Migrarea catre folosirea exclusiva a internetul mobil

Tendinta utilizatorilor de a migrarea catre internetul mobil nu mai este de mult timp o noutate. De 3-4 ani de zile se vorbeste despre migratia completa a consumatorilor catre internetul mobil; lucru care deja se intampla. O mare parte a populatiei, daca nu chiar majoritatea, foloseste dispozitivele mobile pentru a efectua cautari sau chiar achizitii online, in defavoarea desktop-ului.

Google a publicat, anul trecut, un anunt prin care declara faptul ca va lansa un nou model de indexare a site-urilor pe motorul sau de cautare, model de indexare care va viza direct cautarile efectuate pe dispozitive mobile. Aceast lucru face ca antreprenorii sa aloce timp si buget pentru crearea un site  receptiv si adaptat pentru mobil, pentru a nu risca ca Google sa penalizeze site-ul afacerii scazandu-i pozitia in clasamen.

Campanii de marketing personalizate

Marketingul one-to-one este in continuare considerat ca fiind una dintre cele mai bune strategii de obtinerea a clientilor.

Cine nu isi aminteste campania de marketing a celebrei companii Coca-Cola, care a fost inaugurata in Noua Zeelanda in 2011, sub numele de “Share a Coke”? A fost o campanie de marketing one-to-one ca la carte. Publicul targetat era noua generatie, iar pentru a ajunge la acesti tineri Coca-Cola a lansat sticlele cu eticheta personalizata, fiecare sticla continea pe eticheta un nume aleatoriu. In acel moment campania a fost un real succes, modelul fiind adus si in Europa cu o mica intarziere. Acesta este doar un exemplu al efectelor pe care le poate avea o campanie de marketing bazata pe personalizarea produselor sau a serviciilor oferite.

Desi exemlul este mai vechi, va asiguram ca si in 2019 consumatorii doresc produse unice si personalizate. Asadar, strategia de a oferi clientilor produse si servicii adaptate cerintelor lor poate fi unde de succes in anul 2019.