Indiferent ca detii deja o afacere de cativa ani sau esti abia la inceput de drum, niciodata nu este prea tarziu sau prea devreme sa patrunzi pe piata online. Majoritatea companiilor din Romania fac marketing online de buna calitate, insa pana la rezultatele finale hai sa vedem care sunt primii pasi pe care trebuie sa ii parcurgem pentru rezultate bune in marketingul si promovarea online.

 

La fel ca si in cazul industriei IT, marketingul evolueaza rapid. Parca mai ieri lipeam afise si completam formulare si chestionare cu pixul; e drept ca in anumite domenii inca se mai practica acest tip de marketing, insa trebuie sa tinem pasul cu vremurile si sa ne bucuram de totate instrumentele de marketing care ne fac viata mai simpla si mai putin costisitoare, ca de exemplu: prietenul nostru Facebook.

 

In mod sigur cea mai simpla si sigura varianta este sa lasi un specialist sa se ocupe de pagina de Facebook a companiei tale, precum si de campaniile de promovare disponibile pe aceasta retea de socializare. Cu cat afacerea se bucura de notorietate mai repede cu atat sunt mai importante timpul dedicat si operatiunile efectuate in mediul online, de aceea un om din domeniu va fi alegerea potrivita la momentul potrivit, acesta stiind exact cum sa gestioneze situatia astfel incat sa exploateze la maximum o astfel de oportunitate .

 

Daca insa faceti parte dintre antreperenorii care se dedica total afacerii lor si va doriti sa invatati de unul singur cum sa va faceti aparitia pe piata online, urmatorii pasi va vor fi de un real folos:

  1.   1. Fixearea obiectivele. Aveti grija ca acestea sa fie SMART, adica:
  • Specifice: obiective cat mai clare, ca de ex: voi vine 50 de televizoare in 2 luni;
  • Masurabile: rezultatele se vor putea cuantifica;
  • Accesibile: obiectivele stabilite pot fi intr-adevar atinse;
  • Relevante: ce are de castigat compania de pe urma actiunilor pe care le desfasuram;
  • In timpul stabilit: termenul limita este stabilit inca de la inceput si nu va suferi modificari, acest lucru va face ca actiunile sa fie mult mai eficiente;
  1.    Cunoasterea concurentei. Fiti informat, vedeti unde va situati in raport cu concurenta, acest lucru va va ajuta sa intelegeti mai bine cererile pietei pe care doriti sa parundeti, urmariti care sunt greselile concurentei si aveti grija sa nu le repetati. De asemenea, urmatiri punctele slabe ale concurentei si contracarati-le prin scoaterea in evidenta a atuurilor companiei dumneavoastra.
  2.   Orientarea spre client. Porniti de la nevoile clientilor si construiti in jurul acestora produsele sau serviciile care lipsesc. Apoi ganditi-va la ceea ce va doriti sa le transmiteti clientilor si care este imaginea pe care va doriti ca acestia sa o aiba in minte atunci cand interactioneaza cu echipa dumneavoastra sau achizitioneaza produsul sau servicul oferit de companie. Comunicati cu clientii, tineti cont de opinile lor si gestionati intr-o maniera profesionala parerile negative, veti vedea ca inclusiv din acestea puteti trage concluzii constructive, care va pot imbunatati serviciile, produsele sau imaginea.
  3.   Mergeti acolo unde se afla utilizatorii dumneavoastra. Ei bine, da! Marele avantaj al marketingului online este ca puteti fi in acelasi timp in mai multe locuri si va puteti ocupa astfel de toti posibilii clienti. Faceti o diferentiere cat mai buna intre ce ofera compania dumneavoastra in raport cu competitorii si adresati-va publicului in functie de interesele si platformele pe care navigheaza. Pentru fiecare categorie de varsta, sex, interese, etc. va puteti adresa in mod diferit. Nu esta acesta un real avantaj?
  4. Nu uitati de marketingul pe mobil. Tinand cont de numarul foarte mare de persoane care detin un telefonul smart si acceseaza din mers orice site sau platforma de comunicare (facebook, instagram, twitter, pinterest, google etc.) este obligatoriu ca site-ul dumneavoastra sa fie optimizat pentru mobil, iar promovarea pe acest tip de device merita o atentie speciala. Cu atat mai mult in cazul in care detineti o afacere pentru care comenzile online sau apelurile directe sunt esentiale.
  5. Investiti in optimizarea site-ul pentru motoarele de cautare. Search Engine Optimization, sau SEO cum o mai numesc specialistii, trebuie sa fie de o calitate ridicata. Optimizarea SEO  presupune o munca sustinuta si permanenta, de aceea recomandarea nostra este sa lasati un specialist sa se ocupe de acest aspect. Cu cat investiti mai mult in SEO cu atat site-ul dumneavoastra va obtine o pozitie mai ridicata in cautarile organice, ajungand astfel la acele persoane care sunt interesate de produsele sau serviciile dumneavoastra.
  6. O retea de socializare este un prim pas bun.  In cazul in care nu detineti inca un site, puteti incepe sa va promovati prin construirea unei imagini pe retelele de socializare. Platformele de socializare au evoluat constant si au dezvoltat propriile sisteme de promovare, astfel incat exista afaceri ca castiga clienti doar din acest tip de marketing, fara a mai fi nevoite sa detina un site. De exemplu, mai nou, si platforma Facebook ofera posibilitatea de a monitoriza rezultatele obtinute in campaniile de promovare sau consultarea unor statistici cu privire la activitatile din pagina.

 

Orice afacere trebuie sa se adapteze prezentului si tegnologiei pentru a ramane competitiva pe piata careia i se adreseaza. Fiecare antreprenor trebuie sa se gandeasca ca mediul online ne ofera astazi mai multe variante de a ne promova afacerea decat o facea in trecut; fiecare actiune sau alegere din mediul online este contorizata, lucru care ne da posibilitati infinite de a targeta publicul astfel incat sa ne adresam doar persoanelor interesate, in momentul in care au nevoie de serviciile sau produsele noastre.

 

Asadar, profitati de ceea ce va ofera internetul pentru ca afacerea dumneavoastra sa fie accesibila tuturor potentialilor clienti.