Anul acesta, la nivel mondial, un procent de 53% din totalul cheltuielilor publicitare pe internet a fost folosit pentru anunturile afisate pe dispozitive mobile. Asadar, in contextul actual, atat marketerii cat si antreprenorii care detin afaceri online trebuie sa dea o importanta majora dezvoltarii campaniilor publicitare pentru acest tip de dispozitive.

 

Conform unei analize Zenith, amintita de mediapost.com, se estimeaza ca pana in anul 2019 publicitatea pe mobil va atinge un procent de peste 62%. Astfel, doua treimi (66%) dintre utilizatorii de internet ( potrivit studiului Zenith efectuat in 51 de tari) vor detine un telefon inteligent in anul 2018, comparativ cu anul 2016 in care procentul era de 58%. Aceast progres va face ca interactiunea dintre companii si consumatori sa creasca, lucru care va duce la constituirea unor noi oportunitati de conectare la continutul media, de oriunde si in orice moment al zilei, declara realizatorii studiului.

 

“O buna parte dintre aceste interactiuni vor fi reprezentate de publicitatea online platita. Tehnologia mobila le va permite marketerilor sa ajunga la consumatori cu mesaje personalizate potrivite diverselor stadii in care acestia se afta (comparare, informare, urgenta) iar companiile vor putea construi pentru consumatori un parcurs cat mai eficient pentru genul de conversie pe care o doresc”, afirma Vittorio Bonori, presedintele brandului global, Zenith.

 

In momentul de fata in Spania se inregistreaza cel mai mare procent al utilizatorilor care acceseaza internetul de pe dispozitivele mobile (81%), fiind urmata de Italia (78%), China si Statele Unite (cu 77% fiecare) si India (73%).

 

Europa de Vest si Asia se afla pe primele locuri in topul privind conectarea la internet prin intermediul telefoanelor mobile, cu un procent cuprins intre 80% si 90%. Cu toate acestea, in 2018 tarile cu cel mai ridicat nivel de utilizatori vor fi China (1,3 miliarde), India (530 milioane) si Statele Unite (229 milioane).

 

Utilizarea tabletelor, prin comparatie, se situeaza in jurul unui procent de doar 20%. Tabletele nu sunt deloc populare in China, acestea fiind preferate de doar 4,8% dintre utilizatori, comparativ cu telefoanele inteligente care sunt utilizate in procent de 85,4%. De asemenea utilizarea tabletelor este afla in declin chiar si  in Thailanda. Aceste dispozitive sunt preferate pentru utilizarea casnica, de catre toti membrii familiei, pe cand telefoanele inteligente sunt preferate prentru utilizarea individuala.