Reteaua de socializare Facebook sustine ca cei peste 1,2 miliarde de utilizatori ai sai sunt concectati la cel putin o afacere dintr-o alta tara. In Romania, procentele indica faptul ca aproximativ 70% dintre utilizatorii de pe Facebook sunt conectati cu cel putin o afacere mica sau mijlocie dintr-o tara straina. In top tarilor care atrag cel mai mult romanii in privinta IMM-urilor se numara SUA, Italia, UK, Germania si Moldova.

Pe de alta parte, la companiile din Romania sunt conectati peste 65 de milioane de utilizatori Facebook din lumea intreaga.

In cea mai recenta editie a sondajului Future of Business, realizat de Banca Mondiala, Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) si Facebook, se precizeaza ca in procent de 55% companiile romanesti declara ca vanzarile catre tarile straine sunt o provocare.

Inca de anul trecut, Facebook a introdus instrumente transfrontaliere care sa ajute companiile sa ajunga mai usor la clientii straini:

  • Audientele internationale – instrument care ajuta la identificarea utilizatorilor care au un comportament similar celor mai buni clienti din alte tari.
  • Sansa unei interactiuni nelimitate ajuta IMM-urile sa se dezvolte si sa creasca cu usurinta o campanie globala.

Anul acesta, lista instrumentelor disponibile a fost imbogatita cu patru instrumente suplimentare:

  • Optimizarea dinamica a limbajului – acest instrument le permite companiilor sa posteze un anunt in multiple limbi straine, iar Facebook va asocia utilizatorii cu traducerea potrivita.
  • Un profil de consumator, mai multe tari – firmele pot identifica potentialii clienti din toate tarile dorite.
  • Un profil de consumator, mai multe orase – de asemenea, firmele se pot adresa simultan clientilor potentiali din mai multe orase, in functie de densitatea populatiei din respectivele orase.

Care este mecanismul?

Agentii de publicitate pot selecta automat toate orasele dintr-o anumita zona, o anumita tara, sau chiar la nivel mondial, in functie de populatie.

Astfel, timpul pierdut cu research-ul locatiilor vizate va fi transformat in timp suplimentar pentru interactiunea cu potentialii clienti.

Facebook va afisa reclamele potrivite, utilizatorilor potriviti, in orasele selectate.

FBIQ Cross-Border Business Insights Finder este un instrument care ajuta companiile, indiferent de proportiile acestora, sa cerceteze si sa identifice noi oportunitati de crestere, cu ajutorul datelor comparative, obtinute la nivel national, in baza performantelor campaniilor anterioare, desfasurate prin intermediul platformelor Facebook, Instagram si Audience Networks.

De asemenea, Facebook a lansat Depăşeşte frontierele cu Facebook, un curs online menit sa invete antreprenorii cum sa isi valorifice business-ul la nivel global.

Acesta este doar unul dintre cursurile puse la dispozitia antreprenorilor prin programul Blueprint, lansat in anul 2015; cursuri prin intermediul carora utilizatorii pot afla informatii utile cu privire la modul in care isi pot realiza obiectivele de business prin intermediul marketingului pe Facebook, Instagram, Messenger si Audience Network.