Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a anuntat public ca utilizatorii faimoasei retele de socializare se vor bucura de un acces mai mare la postarile venite de la membrii familiei si de la prieteni, in defavoarea paginilor de business si media. Schimbarile vor afecta in special afacerile online de dimensiuni mici, antreprenorii fiind nevoiti sa faca unele eforturi in ceea ce priveste promovarea pe Facebook.

Practic utilizatorii facebook vor vedea mai multe postari de la prieteni si de la membrii familiei, in detrimentul unui continut postat de firme, brand-uri si diverse organizatii media. Cu alte cuvinte, firmele se vor face vizibile in fata utilizatorilor doar contracost.

Cum vor afecta schimbarile afacerile online

“Noile modificari a algoritmului de livrare a postarilor pe Facebook vor atrage dupa sine o scadere a reach-ului organic pentru afacerile care se promoveaza folosind acest canal. Practic, pentru ca o afacere sa se bucure de aceeasi expunere si dupa implementarea modificarilor, antreprenorii vor trebuii sa scoata mai multi bani din buzunar, publicitatea platita devenind astfel un instrument tot mai puternic pentru generarea de trafic si awareness” a explicat Anabela Luca managing director al unei agentii de publicitate.

Asadar, business-urile care utilizeaza promovarea organica (gratis) pe Facebook, vor mai putea profita de ea doar daca vor pune la dispozitia utilizatorilor un continut valoros care sa genereze implicare si interactiune reala din partea acestora (fara clickbait, concursuri, like&share si alte “trucuri”)

“Noua schimbare anuntata de Facebook va genera o problema pe zona afacerior mici deoarece afisarile organice vor scadea considerabil, insa mai exista o sansa. Practic daca ai un continut bun esti inca in joc, desi mai putin fericit decat inainte deoarece se vor inregistra scaderi de trafic”, explica marketerul.

Asta inseamna ca cei care detin afaceri online vor scoate din buzunar mai multi bani pentru promovare avand in vedere ca nu va mai exista o crestere organica iar continutul de pe facebook nu va mai fi atat de vizibil.

“Antreprenorii vor fi nevoiti sa creasca sumele investite in publicitatea pe Facebook atat in ceea ce priveste promovare cat si pentru inovare. Ideea este ca afacerile trebuie sa aiba un continut super interesant care sa starneasca o reactie atat de pozitiva a fanilor incat acestia sa distribuie continutul, acesta ajungand astfel mult mai vizibil” explica Cosmin D.

Inca o precizare, cei care fac pe paginile de Facebook concursuri pentru share, like, tag, coment vor fi de asemenea afectati. “Afisarile de tipul “call to action” sunt inca foarte utilizate, invitarea utilizatorilor sa dea like si share pentru o postare, pentru un concurs sau pentru a da tag cuiva posibil interesant de respectivul produs nu mai sunt permise. Cei care isi doresc sa faca in continuare acest tip de postari vor fi nevoiti sa plateasca. Personal consider ca intr-o afacere online cel mai relevant este traficul, numarul de lead-uri si numarul de clienti, ci nu numarul de fani si de interactiuni”, afirma marketerul.

Recomandari:

  • postari personale despre afacere si echipa care o compune;
  • continut care educa, care genereaza plusvaloare;
  • aspecte controversate din industria lor in care cer parerea utilizatorilor;
  • postari de entertainment si inspirationale care inca sunt foarte apreciate de public, desigur potrivite cu profilul companiei.

Potrivit oficialilor Facebook modificarile vor avea loc treptat, pe parcursul urmatoarelor luni.

In acelasi tipm, vicepresedintele companiei, John Hegeman a declarat ca “publicitatea platita de pe Facebook NU va suferi modificari si nu va fi afectata in vreun fel de schimbari”.