Anul trecut, Google ne informa ca peste 50% dintre cautarile pe motorul lor de cautare s-au efectuat de pe dispozitive mobile, procentul fiind intr-o continua crestere de atunci. In ciuda faptului ca un numar impresionant de cautari se desfasoara de pe dispozitive mobile, multe site-uri nu sunt optimizate pentru acest tip de device, cea mai mare problema fiind reprezentata de viteza redusa de incarcare a site-ului. In procent de 76% paginile site-urilor care nu sunt optimizate pentru mobil se incarca in mai mult de 10 secunde, acest lucru fiind un real dezavantaj, deoarece peste 55% dintre vizitatori parasesc site-ul dupa 3 secunde de asteptare.

Atunci cand afiseaza rezultatele unei cautari pe mobil, Google stabileste ordinea in care sunt afisate site-urile in functie de cat de mobile-friendly sunt. Asadar, daca site-ul afacerii tale nu este optimizat pentru dispozitivele mobile vei fi in dezavantaj fata de concurenta, aceasta ocupand pozitii superioare in majoritatea cazurilor.

Ce caracteristici are un site mobile-friendly?

In primul rand, se incarca rapid. Apoi, continutul site-ului este usor de viziualizat si de citit, fara a fi nevoie sa dam zoom. Este indicat un designe adaptabil, care permite ca site-ul sa se vada bine indiferent de dimensiunile dispozitivului pe care se afisaza. Ca sa iti dai seama cat de mobile-friendly e site-ul afacerii tale, il poti supune unui Mobile-Friendly Test.

Vei fi taxat mai putin pentru anunturile Adwords

Experienta legata de pagina de destinatie este un factor important de care Google tine cont atunci cand calculeaza scorul de calitate al anunturilor tale. Daca scorul de calitate al anunturilor tale este ridicat, reclamele Google Adwords te vor costa mai putin.

Google calculeaza scorul privind experienta legata de pagina de destinatie pe baza: relevantei paginii de destinatie pentru textul anuntului, viteza de incarcare, precum si daca site-ul tau este de incredere pentru clienti (pe site exista o adresa fizica, un numar de telefon, etc).

Daca site-ul afacerii tale se incarca greu, un mare numar de vizitatori il vor parasi rapid. Google va interpreta aceste actiuni ca fiind o experienta negativa pentru utilizator,lucru care va duce la un scor de calitate mic pentru pagina de destinatie si in consecinta la costuri mai mari pentru mentinerea anunturilor pe primele pozitii.

Viteza mica de incarcare, bounce rate mare

Bounce rate-ul reprezinta rata de respingere, sau cu alte cuvinte cati utilizatori dintre cei care ti-au accesat site-ul, l-au parasit dupa ce au vizitat o singura pagina. Motivul principal pentru care viteza de incarcare determina cresterea ratei de respingere este acela ca utilizatorii nu ajung sa vizualizeze mai multe pagini, deoarece, inca de la prima acesare, site-ul se incarca greu.

Viteza de incarcare a site-ului influenteaza vanzarile

Daca afacerea ta este un magazin online, atunci cu siguranta scopul tau principal este sa vinzi. Dar cum sa se realizeze vanzarea daca utilizatorii nu pot trece de prima pagina.

Un studiu realizat in anul 2016, la care au participat peste 10.000 de site-uri, arata ca o viteza de incarcare a site-ului de 5 secunde duce la incasari de doaua ori mai mari decat ale unui site a carui viteza de incarcare este de pana la 19 secunde.

Care este timpul adecvat de incarcare a site-ului?

Timpul ideal de incarcare al unui site pe mobil ar trebui sa fie sub 3 secunde, insa daca site-ul tau se incarca in mai putin de 5 secunde stai totusi foarte bine. Ca sa ti dai seama cum sta site-ul tau la capitolul viteza, il poti verifica cu ajutorul TestMySite de la Google.

Descarca raportul de pe TestMySite si vezi unde te situezi, care este viteza competitorilor din industria ta si sfaturi despre ce e de facut ca sa cresti viteza de incarcare a site-ului tau.