Pentru un magazin online este crucial ca experienta vizitatorilor pe site sa fie una imbietoare si eficace. De asemenea, experienta utilizatorilor pe site este importata si pentru Google, acesta claseaza pe prima pagina in motorul de cautare site-urile care ofera o experienta cat mai relevanta si placuta utilizatorilor. Un magazin online care combina perfect aspectul, eficacitea si relevanta siteului avea mai multi vizitatori, o pozitie mai buna pe Google si deci, mai multe seansa sa vanda. Pentru 2019 cateva trendui in ceea ce priveste imbunatatirea experientei utilizatorilor au foste deja conturate.

  1. Un design personalizat

Exista deja de ceva timp pe piata o tendinta clara in ceea ce priveste implementarea unui desig adaptiv in functie utilizator, trend care va continua si se va extinde si in 2019. Experientele pe care utilizatorii le au deja cu chatboti sau interfetele vocale au facut ca acestia sa isi doreasca ca margazinele online sa le ofere o interactiune mai personalizata.

Un exemplu este designul personalizat care este receptiv la varsta sau sex, o caracteristica care ajusteaza usor (o schimbare a dimensiunii fontului, a culorilor etc.) interfata site-ului in functie se vasta, astfel incat atat copii cat si persoanele mai in varsta sa se bucure de o experienta placuta si personalizata. Acest lucru are ca rezultat o interfata adaptiva care asigura o usoara utilizare pentru toti clientii.

  1. Asistenta vocala

Asistenta si comenziile vocale au crescut in popularitate odate cu instrumentele Siri, OK Google si Alexa de la Amazon. Aceste instrumente sunt uluitor de utile pentru clientii care din varii motive nu pot tasta. De exemplu atunci cand utilizatorul nu isi poate concentra atentia pe ecran deoarece acesta este angajat intr-o alta activitate (conduce, mananca, este intr-o sedinta, etc.). Comenziile vocale simplifica interactiunea utilizatorilor cu site-ul si faciliteaza efectuareacomenzilor prin eliminarea necesitatii de a tasta. Astfel, experienta utilizatorilor este eficienta, relevanta si satisfacatoare intr-o epoca a vitezei.

  1. Aplicatii bazate pe tegnologia cloud

In  2018 o crestere constanta a aplicatiilor bazate pe cloud a fost inregistrata, iar anul 2019 nu va fi diferit din acest punct de vedere. Multe dintre noile aplicatii de pe piata necesita din ce in ce mai mult spatiu de stocare, tendinta care face ca stocarea pe baza de cloud sa fie inevitabila.

  1. Eliminarea meniurilor tip sandwich

Aceasta modificare poate parea nesimnificativa, insa eliminarea meniurilor de tip sandwich va conduce la o crestere a click-urilor de navigare. Spotify a sesizat ca eliminarea meniului sandwich din aplicatia lor a condusa la cresterea click-urilor de navigare cu un procent de 30%. De asemena, si YouTube a recurs la indepartarea acestui tip de meniu adoptand unul pe bazat pe fila, decizie ca a imbunatatit considerabil accesibilitatea utilizatorilor.

Aceste exemple demonstreaza faptul ca si caracteristicile care par a fi populare pot avea un efect negativ asupra accesibilitatii aplicatiilor.

  1. Detaliile conteaza. Atentie la culori si fonturi

Ecranul telefoanului mobil si cel al desktop-ului difera (cel mai evident in dimensiune), lucru care face ca ceea ce functioneaza bine pe ecranul mic al unui smartphone, in ceea ce priveste culoarea si tipografia, sa nu functioneze la fel de bine si pe un ecran mare de birou. Utilizatorii au tendinta de a derula mult mai repede continutul vizualizat de pe un ecran mobil deoarece, pur si simplu, utilizarea degetului pentru scroll este mult mai rapida decat utilizarea mouse-ului.

Din aceste motive,  textul redat pe un dispozitiv mobil trebuie sa fie foarte clar, cu dimensiunea si culoare potrivite care sa fac ca textul sa fie usor de citit chiar si atunci cand se navigheaza foarte rapid prin el.

Ritmul alert in care ne desfasuram activitatile zilnice isi va pune iminent amprenta asupra utilizatorilor in urmatorul an iar tendintele din mediul online de vor indrepta clar spre simplificarea experientei online a utilizatorilor.